Comitè Treballadors_Ajuntament_agost_2018El mes de juny passat, un col·lectiu format per personal tècnic de l’Ajuntament de les categories A2 i C1 vam decidir assenyalar situacions relacionades amb el clima laboral i l’organització i valoració del nostre treball, que s’estaven donant al consistori des de feia temps. I, alhora, vam fer una sèrie de reivindicacions que tenien a veure amb l’eliminació de les diferències de retribució entre personal de la mateixa categoria i amb el reconeixement de la disponibilitat fora de la jornada que té el personal.

Per mostrar la nostra disconformitat amb la manca de voluntat de diàleg i de negociació per part de l’equip de govern, vam prendre la decisió de no fer més hores extraordinàries a partir del 18 de juny, amb efecte sobre les activitats de Festa Major, atès que les hores extraordinàries per naturalesa són voluntàries i, per tant, estem en el nostre dret a negar-nos a realitzar-les, en qualsevol moment. Crèiem, és clar, que l’equip de govern s’avindria a negociar les reivindicacions que li fèiem i teníem l’esperança que la situació es desencallaria. Tanmateix, la resposta es va limitar en un sentit. Si no es realitzaven les hores extraordinàries que fossin necessàries, es contractaria una empresa perquè ho fes, deixant de banda les qüestions relacionades amb el clima laboral i les diferències en les retribucions salarials.

El dimecres 27 de juny, al Ple de l’Ajuntament de la Garriga s’hi va discutir un prec de l’oposició sobre les reivindicacions i queixes. No es va arribar a cap acord en concret o fórmula temporal per recuperar uns mínims de tracte equitatiu i just, ni per aconseguir una millora del clima laboral que permetés desencallar la situació i afrontar els propers mesos fins a l’aprovació d'una nova i llargament promesa Relació de Llocs de Treball (RLT), que donés solució a la injustícia retributiva i de repartiment de les càrregues de treball que es pateixen des de fa temps. Es va reconèixer que hi havia mal ambient de treball, això sí. Però es va situar l’inici del descontentament en les retallades de l’any 2009 del govern espanyol. Tanmateix, les raons de la protesta que ens ha portat aquí no s’han de buscar a Madrid, sinó a la Garriga i, en concret, en la manera en què s’ha portat a terme la gestió de Recursos Humans els últims anys .

Posteriorment, davant la nostra convicció i perseverança i l’abast de les nostres denúncies públiques, l’equip de govern ens va fer arribar una proposta que, si bé valorem positivament com a punt de partida d’una negociació, considerem insuficient perquè no aborda els problemes de fons, ofereix solucions puntuals només a un sector del col·lectiu del personal municipal i no tracta la qüestió de les arbitrarietats retributives, l’equiparació econòmica, ni la de l’organització i l’ambient de treball.

Malgrat això, i tot i no acceptar la proposta i creure fermament en la necessitat de continuar el diàleg i les negociacions, hem decidit realitzar les hores extraordinàries necessàries per evitar afegir més pressió sobre les persones implicades –algunes de les quals ho estaven passant molt malament–, per assegurar el bon desenvolupament de les activitats de la Festa Major, i per mantenir els estàndards de servei públic a la ciutadania i a totes aquelles persones implicades en la seva organització.

En les decisions que afecten a la gestió dels recursos humans (retribucions, organització i organigrama i repartiment de tasques) hi trobem a faltar la transparència que qualsevol administració pública a l’any 2018 hauria de complir. Transparència a nivell intern i a nivell extern. Creiem, per tant, que una òptima gestió de personal repercuteix de forma positiva a tots els ciutadans de la Garriga i defensem una correcta valoració de la nostra feina. Defensem també una organització transversal que eviti disfuncions i millori la coordinació entre àrees, millorant així les condicions de treball.

L’arbitrarietat en els complements salarials no és acceptable en una administració pública transparent, i el Comitè d’Empresa de l’Ajuntament, les vegades que ha estat informat al respecte ja ha mostrat la seva disconformitat sense que servís de res.

Seguim dient prou, però també seguim amb la nostra voluntat de trobar acords per millorar les condicions de treball de tot el personal municipal, buscar maneres de revertir el mal clima laboral que hi ha a l’ajuntament, millorar l’organització del treball i també la transparència en aquelles decisions que afectin al personal municipal.

Signen aquest escrit: Cabezón Ponsoda, Oscar (Àrea de Salut); Pratdesaba Doltra, Imma (Biblioteca); Vilarrasa Andreu, Silvia (Biblioteca); Costa Argemí, Enric (Àrea de Patrimoni); Sanz Rubiralta, Anna (Àrea de Joventut); Contreras Rutllan, Tània (Àrea de Joventut); Granados Sánchez, Verònica (Àrea de Joventut); Montagut Roquet, Carles (Àrea d’Habitatge); Riera Blasi, Sara (Organisme Autònom de Mitjans de Comunicació); Feixas i Gras, Sílvia (Àrea de Cultura); Pujol Martínez, Àngels (Biblioteca); Amador González, Anna (Biblioteca); Batllori i Llauradó, Jordi (Àrea d’Esports); Soley Castany, Anna (Àrea de Participació); Segura Parra, Sílvia (Àrea d’Esports); Vidal i Guardiola, Laia (Àrea de Territori); Romo Casasola, Marta (Àrea de Medi Ambient); de Ferrater i Gabarró, Agustí (Àrea de Territori); Núria Blancher Pach (Àrea de Comerç); Florés Paredes, Berta (Organisme Autònom de Mitjans de Comunicació); Cuní Jutglar, Gerard (Àrea de Treball)

blog comments powered by Disqus